Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bobolino
    Rider
    • 2010
    • 392

    Zamieszczone przez ruwado
    Fabryczne aku jest długowieczne w porównaniu do kupowanych później.
    A żeby było śmieszniej, to te fabryczne są produkowane w Polsce dla grupy VW.
    No, przynajmniej jeszcze 3 lata temu były produkowane. Teraz nie wiem, bo nie miałem okazji zaglądać do auta 2011r. >

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      producent w sumie nieistotny. pilnowanie prądu ładowania klamota jest ważne. jak się dba to akumulator jest dlugowieczny. regularne ładowania i niedoprowadzanie do nadmiernego rozladowania to również krok w kierunku witalnosci baterii.

      Komentarz

      • kristofer55
        Rider
        • 2012
        • 272

        Zamieszczone przez Voit
        W lutym zdechł mi akumulator.
        Pierwszy, jeszcze z fabrycznego montażu.
        Swoje lata już miał. Miał prawo.
        Zakupiłem Centrę Futura, o taką:

        Obrazek

        Nigdy nie miałem problemów z akumulatorami Centry, mam nadzieję, ze z tego też będę zadowolony.
        Na razie trzy lata gwarancji, dwa lata assistance.
        Wymiarowo nowy akumulator jest nieco mniejszy od fabrycznego.
        Grunt, że nie większy...
        :wink:
        Mam ten sam akumulator, rok czasu bez problemów. W sumie zima w tym roku była słaba więc nie przetestowany w warunkach extremalnych

        Komentarz

        • Sebastian_M26
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 1823
          • Superb II (3T4)

          50% futur pada do 2 lat. Reszta wytrzymuje do 5 pod warunkiem, że nie będzie rozladowywana np. gps, a auto będzie wiele godzin jeździć. . Ten typ akumulatora bardzo słabo pobiera ładunek w niskich temperaturach. Do naładowania potrzebuje 14,7V, lub kilkudziesięciu godzin przy 14,4V. Przy starszej instalacji i napieciach 13,9-14,1V do wyrzucenia jest po pierwszej zimie. Pozytywne rozpatrzenie reklamacji poniżej 1%.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            Sebastian_M26, Excide Premium to nie jest to samo co Centra Futura? Z opisu na ich stronie wynika, że to są identyczne akumulatory. U mnie już dwie zimy przeżył, tylko, że u mnie jest dokładnie tak jak piszesz czyli dłuższe trasy, auto praktycznie codziennie jeździ i napięcie ładowania w okolicach 14,6V jak sprawdzałem miernikiem
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • bobolino
              Rider
              • 2010
              • 392

              Zamieszczone przez pedros
              jak się dba to akumulator jest dlugowieczny. regularne ładowania i niedoprowadzanie do nadmiernego rozladowania to również krok w kierunku witalnosci baterii.
              Tutaj bym polemizował, bo akurat rozładowanie aku (no nie do zera, ale tak do 25%) trzy-cztery razy w roku i ponowne jego naładowanie może wydłużyć okres eksploatacji nawet do x2.

              Innymi słowy, jeżeli auto ma sprawne ładowanie i jeździ codziennie na długich odcinkach, to taki przeciętny akumulator wytrzyma 2-3 lata.
              Natomiast jeżeli taki akumulator zostanie rozładowany parę razy w roku i porządnie naładowany, to będzie nam dłuuugo służył.
              Teraz nie chce mi się tłumaczyć, dlaczego tak się dzieje, jakie reakcje zachodzą - po prostu uwierzcie mi na słowo, jako byłemu pracownikowi ZAP Piastów.

              [ Dodano: Pią 11 Kwi, 14 20:28 ]
              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              Reszta wytrzymuje do 5 pod warunkiem, że nie będzie rozladowywana np. gps, a auto będzie wiele godzin jeździć.
              Jest wręcz przeciwnie!

              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              Ten typ akumulatora bardzo słabo pobiera ładunek w niskich temperaturach.
              Yyyyy... że co słabo pobiera? Ładunek? Jaki ładunek, w jak niskich temperaturach? Ty w ogóle wiesz o czym piszesz?

              Zamieszczone przez parasite
              czyli dłuższe trasy, auto praktycznie codziennie jeździ i napięcie ładowania w okolicach 14,6V jak sprawdzałem miernikiem
              O tym właśnie pisałem w poprzednim poście. Rozładuj ten aku do stanu takiego, aby rozrusznik zauważalnie wolniej zaczął kręcić, a potem w długą drogę - wtedy sam się doładuje.
              I rób tak co kwartał, a będziesz Pan zadowolony, obiecuję :!:

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                różne typu akumulator ów różnie reagują na takie zabiegi... rekrystalizacja nie wszystkim typom na dobre wychodzi.... ale owszem jest to pewien sposób na rekondycjonowanie ale trzeba uważać by prądem udarowym nie popiescic rozladowanego akumulatora bo delikatnie płyty się pozbeda pasty i po temacie.....

                Komentarz

                • Voit
                  Elegance
                  • 2010
                  • 816

                  Uwielbiam precyzyjne raporty awaryjności.
                  ...Zwłaszcza te w procentach.
                  :lol:

                  Komentarz

                  • bobolino
                    Rider
                    • 2010
                    • 392

                    Zamieszczone przez pedros
                    ale trzeba uważać by prądem udarowym nie popiescic rozladowanego akumulatora bo delikatnie płyty się pozbeda pasty i po temacie.....
                    Jeżeli podepniesz akumulator pod gniazdko 230V, to faktycznie może być po temacie...
                    Uwaga na oczy!

                    Komentarz

                    • rafiki
                      RS
                      • 2012
                      • 15975
                      • Superb III (3V3)

                      Panowie, mam pytania w kwestii akumulatora. Jakie max. wymiary może mieć aku (długość)? I czy 74Ah styknie czy coś mocniejszego? Bo wybrany przeze mnie model ma różne pojemności.
                      رافال
                      Spoty
                      Cause freedom is a lonely road

                      Komentarz

                      • damian1975
                        RS
                        • 2012
                        • 4107
                        • Superb III (3V3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        rafiki, patrz też na prąd rozruchowy danego akuśa


                        TAXI 2153 KATOWICE CHYBIE

                        Komentarz

                        • rafiki
                          RS
                          • 2012
                          • 15975
                          • Superb III (3V3)

                          damian1975, większy pojemnościowo ma 20A więcej rozruchowego, ale nie wiem czy się zmieści...
                          رافال
                          Spoty
                          Cause freedom is a lonely road

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3773
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Wyszukiwarki pokazują max 77 Ah, który ma wymiary dł.278 x szer.175 x wys.190mm i taki na pewno wystarczy. 80 Ah, 85 Ah mają dł. 315-353 mm. szer.175 wys. max. 190 mm.
                            Większy np. 90 Ah ma wymiary 353 x 175 x 190 i na długość może się nie zmieścić. Ale to już trzeba by zmierzyć
                            Niejednokrotnie "dobry" akumulator przy mniejszej pojemności ma większy prąd rozruchowy, a to jest ważniejszy parametr.
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • rafiki
                              RS
                              • 2012
                              • 15975
                              • Superb III (3V3)

                              Ze względu na to, że bez wyjęcia aku nie da się precyzyjnie zmierzyć wymiarów wewnętrznych tej plastikowej puszki na aku wyszło mi 31 cm, 80 Ah ma 31,7...
                              74 Ah - 680 A
                              80 Ah - 700 A
                              رافال
                              Spoty
                              Cause freedom is a lonely road

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                Zamieszczone przez endryu
                                Niejednokrotnie "dobry" akumulator przy mniejszej pojemności ma większy prąd rozruchowy, a to jest ważniejszy parametr.
                                I zarazem mniej żywotny

                                Komentarz

                                • rafiki
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 15975
                                  • Superb III (3V3)

                                  80 Ah nie wejdzie, ale znalazłem coś w zamian i mam 2 typy.
                                  1. Jenox Classic 74 Ah 680 A
                                  2. Jenox Gold 77 Ah 770 A
                                  Firmę Jenox polecił mi zaprzyjaźniony mechanik. Ponoć robi je Centra do spółki z BOSCH.
                                  رافال
                                  Spoty
                                  Cause freedom is a lonely road

                                  Komentarz

                                  • endryu
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3773
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    Trzy wydania książki o Octavii 1 podają pojemność max. 80 Ah. Czyli 80-tka o długości 315 mm powinna wejść.
                                    Są 85-ki o wymiarach takich jak 80-tka.
                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                    =================================================

                                    Komentarz

                                    • eaglemirek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 14107
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Im większy prąd rozruchowy tym łatwiej zasiarczyć i skrócić jego żywotność :!:



                                      CB Harry II ASC + Triflex

                                      Pozdrawiam Mirek!!

                                      Komentarz

                                      • matti12345
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 29

                                        Widzę że głosy rozkładają się na Vartę i Centrę. Co myślicie o ZAP Sznajdzerze i Moll - praktycznie zero opinii na forum.
                                        Wzbudzanie akumulatora światłami przed rozruchem warto czy mit?

                                        Komentarz

                                        • kornat
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 578

                                          matti12345, w dieslu świece wzbudzają

                                          Komentarz

                                          • parasite
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1368

                                            ZAPa mogę polecić. Mam w Polo już chyba 5-6 rok i jest ok.
                                            AGR 112KM, 232Nm
                                            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                            Komentarz

                                            • ulysse
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 496

                                              Zamieszczone przez matti12345
                                              Widzę że głosy rozkładają się na Vartę i Centrę. Co myślicie o ZAP Sznajdzerze i Moll - praktycznie zero opinii na forum.
                                              Wzbudzanie akumulatora światłami przed rozruchem warto czy mit?
                                              U mnie ZAP wytrzymał 3 lata. Samochód cały czas pod chmurką...

                                              Komentarz

                                              • Nexus6
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 4847
                                                • Volkswagen

                                                Ostatnio zapodałem u siebie Yuase AGM 70Ah 760A - zobaczymy jak długo pociągnie z moimi odbiornikami prądu :diabelski_usmiech

                                                Nie polecam natomiast akumulatorów żelowych Hollywood/Kinetik/Stinger - nie nadają się do montażu i eksploatacji w komorze silnikowej :!:
                                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  W tej chwili ciekawe cenowo są aku zap agm, nie ma sensu kupować awaryjnych tradycyjnych aku.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                    W tej chwili ciekawe cenowo są aku zap agm, nie ma sensu kupować awaryjnych tradycyjnych aku.
                                                    Np mozna zaczac od Zap Sznajder energy plus. Mozna rozladowywac do 11 v bez spinki.

                                                    Agmy wymagaja wyzszego napięcia ladowania ale sa genialne na rozruch i głęboko

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...